پخش عمده چیزل با کیفیتی فوق العاده در اصفهان

قیمت چیزل اصفهان و بیل مکانیکی خط ۶ چقدر است؟

چیزل بر خلاف دستگاه هائی مثل گاه آهن و دستگاه های دیگر عمل نمی کند عملکرد چیزل به این صورت است که خاک را تا میزان معینی بریده و از درون ان خاک را مخلوط می کند به همین خاطر لایه های رطوبتی و املاح خاک کاملا محفوظ مانده و عملکرد چیزل نسبت به دستگاه های دیگر بسیار بهتر است .

عملکرد مطلوب چیزل باغی 7 خیش باعث می شود که بتوان فرایند مطلوب خاکورزی را انجام داد ،بهینه سازی خاک توسط دستگاه چیزل می تواند به سرعت انجام گردد و لطافت خاک حفظ شود . خاکورزی عمل بسیار مهمی است که می تواند نقش اساسی در افزایش و بهره وری محصول داشته باشد دستگاه چیزل معمولا خاک را تا حد معینی شکاف می دهد.چیزل معمولا در زمین های آبی و دیمی کاربرد دارد البته اصولا چیزل در زمین های خشک بهتر جواب می دهد چون مبنای کاری آن بر اساس کار در زمین های فشرده است که خاک را شکاف دهد .

پخش عمده چیزل با کیفیتی فوق العاده در اصفهان

هر آنچه که باید درباره چیزل بدانید

هر آنچه که باید درباره چیزل بدانید چیزل 9 شاخه دقیقا چه کاری انجام می دهد

1- چیزل ها بقایای گیاهی را با خاک مخلوط می کنند و خاک را بهبود می دهند

2- چیزل ها می توانند چراگاه ها و مراتع را احیاء کنند

3- چیزل ها می توانند عملیات سله شکنی را انجام دهند

4- چیزل ها رطوبت خاک را حفظ می کنند .

5- یکی از بهترین عملکردهای چیزل به هم زدن خاک برای از بین بردن لارو حشرات و تخم حشرات می باشد .

آیا چیزل جای ادوات مثل گاو آهن و خیش را می گیرد

چیزل می تواند عملیات این دستگاه ها را بهبود ببخشد زیرا عملکرد بهتر و قوی تری دارد عملکرد روان تری دارد و باعث بهینه شدن خاک می شود رطوبت خاک حفظ می شود از به اصطلاح مرده شدن خاک جلوگیری می شود.

آیا قیمت چیزل مقرون به صرفه است

قیمت چیزل در مقایسه با عملکرد آن مناسب است زیرا یک دستگاه مانند چیزل کار چند دستگاه را به طور همزمان انجام بدهد به همین علت عملکرد آن در مقایسه با قیمت آن مناسب است .

کدام چیزل مناسب تر است

در هنگام خرید چیزل باید به میزان استاندارد خاک و منطقه مورد استفاده آن را مورد توجه قرار داد میزان استحکام خاک تاثیر زیادی در عملکرد چیزل دارد البته بعضی چیزل های خاکورز قابلیت کاری شرایط بسیار سخت را هم دارند این نکته در خرید چیزل حتما باید مورد توجه قرار بگیرد .

مزایای عمده چیزل

چیزل بر خلاف گاو آهن خاک را شکاف نمی دهد بلکه تا عمق معینی در خاک نقوذ کرده خاک را بر نمی گرداند و می تواند شخم های عمیقی را ایجاد کند و حتی می تواند علف های هرز و سنگ ریزه ها را روی سطح خاک قرار دهد البته نکته مهمی که وجود دارد این است که چیزل را نباید در خاک های مرطوب استفاده کرد زیرا چیزل عموما برای این ساخته شده است که خاک های متراکم و فشرده را شکاف دهد هر قدر خاک خشک باشد کارآئی چیزل در آن بیشتر خواهد بود.

کارآئی چیزل درخاک رس بسیار بیشتر است استفاده از چیزل باعث حاصلخیزی خاک می شود و از تشکیل کلوخ و سله های سنگین جلوگیری می کند ، چیزل مانع از فرسایش شدید خاک می شود و درصد حاصلیزی خاک را با افزایش قدرت نفوذ آب در آن بیشتر می کند

عملکرد خاص چیزل خاکورز

چیزل عملکرد خاصی دارد از مزایای عمده آن این است که ساختار خاک را به هم نمی ریزد و بافت خاک را حفظ می کند بر خلاف گاو آهن که ساختار آن به طور معمول خاک را تخریب می کند بافت خاک را نرم نگاه می دارد.

چیزل لطافت خاک را حفظ می کندو برای بهینه سازی زمین های بایر کاربرد دارد و می توانند مراتع را دوباره احیا ء کنند بهترین مزیت چیزل آن است که رطوب خاک را حفظ می کنند و از خشکی آن جلوگیری می کنند

دستگاه های خاکورز بقایای گیاهی را با خاک مخلوط می کنند این عمل باعث می شود که خاک قوی تر شده و برای کشت های بعدی آماده شود ، چیزل ها خاک را معمولا تا مقدار مشخصی برش می دهند و به هیچ عنوان ساختار خاک را به هم نمی زنند.امروزه چیزل ها در حال جایگزین شدن با گاو اهن های معمولی و قدیمی هستند هر چند که شاید عملکرد آنها با هم متفاوت باشد ، البته گاو آهن ها امروز بیشتر در مناطقی به کار می روند که زمین آنها بسیار سفت است که امکان عملکرد مناسب چیزل در آنها وجود ندارد. به هر حالت انتخاب دستگاه مناسب برای خاکورزی بستگی به نوع زمین کشاورزی و همچنین اهداف شما دارد .

جنس آلیاژ چیزل چیست

چیزل ها دارای تیغه ها ی بسیار محکم هستند و معمولا 5 شاخه و 7 شاخه هستند و از آۀیاژهای بسیار محکم و آهن و فولاد پرداخت شده درست می شوند برای حرکت چیزل نیاز به کشنده یا تراکتور بسیار قوی و با قدرت خوب است .

معیارهای تاثیر گذار بر کیفیت چیزل

جایگزینی ابزارهای جدید با روش‌های قدیمی

در واقع فولاد جایگزین چوب شده و تراکتور نیز جایگزین توان بدنی، بدین صورت نیاز به نیروی انسانی نیست و در زمان صرفه جویی می‌گردد و مصرف کننده تمام انرژی خود را صرف این کار سخت نمی‌کند، اما هدف از استفاده بهم زدن و تهویه خاک همراه با کمی زیر و رو کردن آن است.

گاوآهن‌ چیزل گلایس از دو بخش شاسی و شاخه‌هایی تشکیل شده و هر شاخه خود متشکل از یک ساقه و یک تیغه می‌باشد، به بیانی دیگر باید گفت به شاخه‌هایی که با تعدادی از اسکنه‌های کوچک بر روی یک شاسی گذارده شده اند را کولتیواتور پاشنه‌ای می‌گویند.

همچنین دسته ای از اسکنه‌های متوسط را که روی یک چارچوب قرار داده شده اند گاوآهن قلمی می‌گویند، گاو آهن قلمی از قابلیت شکافتن خاک برخوردار است اما قادر به برگرداندن خاک و بقایای گیاهی بطور کامل نمی‌باشد؛ گاوآهن قسمتی از بقایا را همراه با کلوخه‌های بزرگ در سطح خاک باقی می‌گذارد. این شیوه از شکافتن خاک را نیمه شخم می‌گویند.

گاو آهن‌های چیزل

افزايش بهره‌وري در بخش كشاورزي

بهره‌وري در بسياري از كشورهاي جهان بوي‍‍‍ژه در كشورهاي صنعتي بعنوان يك طرز تفكر و فرهنگ تلقي مي‌شود. بهره‌وري مفهومي است كه براي نشان دادن نسبت برون داد بر درون داد يك فرد، واحد و سازمان بكار گرفته مي‌شود که با استفاده از ابزاری چون چیزل قابل انجام می‌باشند.

امروزه در اقتصاد كليه كشورها چه كشورهاي توسعه يافته و چه در حال توسعه ، بهره وري به اولويتي ملي تبديل شده است.

به طوري كه بهره وری موجبات رشد اقتصادي و كنترل تورم را فراهم و امكان دستيابي در سطح بالاي استاندارد زندگي را ميسر مي سازد. بهره‌وري در بخش كشاورزي يكي از مهمترين فاكتورهاي توسعه پايدار است كه عموما”در كشورهاي در حال توسعه مانند ايران عليرغم توانمنديهاي بالقوه كشاورزي به دليل بهره وري پايين، بخش كشاورزي اقتصادي و مقرون نيست.

گاو آهن‌های چیزل

چیزل

نرم کردن خاک با چیزل پیلر

شرکت صنعتی اوریاد با طراحی و تولید چیزل پیلر تمامی این مشکلات را حل کرده است، در واقع این دستگاه یک دستگاه دو کاره است که شخم اولیه و ثانویه را با هم و بطور هم زمان انجام می‌دهد. این دستگاه در مدل‌های مختلفی قابل تولید است، همچنین دارای یک غلتک است که کلوخ های به جا مانده رو شکسته و به خاک نرم تبدیل می‌کند.

ابتدا لایه سخت زیرین خاک توسط شاخه‌های دستگاه جابه‌جا می‌شود، سپس از پشت با غلتکی که تعبیه شده است کلوخ ها به قطعات ریز تبدیل می شود. در نتیجه آب می‌تواند به عمق بیشتری از خاک نفوذ کند تا بتواند ذخیره شده، هوادهی خاک و نفوذ عمق آب و شرایط را برای رشد ریشه مهیا می‌کند. این دستگاه خاک را زیر و رو نمی‌کند بلکه در عمق خاک شیار‌هایی ایجاد می کند تا رطوبت در لایه ها حفظ گردد.

چیزل پیلر اوریاد

این دستگاه در انواع مدل‌ها به تولید می‌رسد که فاصله بین هر شاخه 50 سانتی‌متر می‌باشد، عرض کار و حداکثر عمق نفوذ دستگاه 5 شاخه در حدود 45 تا 160 سانتی‌متر است و در 7 شاخه 50 تا 210 سانتی‌متراست و عمق تاثیر غلتک در هر دو مورد در حدود 20 سانتی‌متر می‌باشد.

ويژگي اقليمي در بیشتر نقاط کشور به گونه اي است كه پس از چند سال عمليات كاشت و برداشت و آبياري لايه‌هاي زيرين خاك به تدريج سخت شده و عيار خاك را به نحو قابل ملاحظه‌ای پايين مي‌آورد. افزودن كودهاي شيميايي براي غني سازي خاك نيز از ديگر عواملي است كه موجب ايجاد لايه‌هاي سخت در سطح زيرين خاك مي‌گردد.

دستگاه چيزل‌ پيلر یا همان زیرشکن عمليات شكستن لايه‌هاي سخت زيرين خاك را به بهترين نحو انجام مي‌دهد به گونه‌اي كه با استفاده از اين دستگاه زمين مجدد احيا شده و امكان نفوذ آب و سهولت حركت ريشه‌ها در خاك فراهم مي‌شود.

عوامل موثر بر قیمت چیزل

عوامل موثر بر قیمت چیزل وقتی شما برای خرید این دستگاه می روید، نمایندگی دستگاه چیزل پکر یک فهرستی به نام کاتالوگ دستگاه چیزل پکر در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید با مطالعه آن، انواع مختلف این دستگاه را دیده و با ویژگی های آن آشنا شده و یکی را انتخاب کنید.

در بازار دستگاه چیزل پکر به قیمت های مختلفی به فروش می رسد. قیمت دستگاه چیزل پکر باید قیمتی مناسب باشد و قیمت آن متناسب با کیفیت اش باشد. یعنی هرچه کیفیت اش بالا تر باشد قیمت آن هم بالا می باشد و هر چه کیفیت اش پایین تر باشد، قیمت اش هم ارزان تر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت دستگاه چیز پوکر کشاورزی و بیل مکانیکی لاستیکی صفر عمده خریدن آن است. اگر کشاورزی زمین های بزرگ زراعت و یک دستگاه نمی تواند جوابگوی آن باشد، می تواند چندین دستگاه شخم زنی خریداری کند. برای همین اگر کشاورزی می خواهد دستگاه به تعداد بالا خریداری کند، باید اولا از نمایندگی های فروش آن دستگاه بخرد و سپس به صورت عمده دستگاه خریداری کند. به این صورت قیمت نهایی دستگاه‌ها برایش به صرفه و مناسب در می اید

کاربرد دستگاه چیزل پکر بسیار زیاد است و کشاورزان از این دستگاه خیلی استفاده می کنند. به همین سبب در اینجا به چند مورد از کاربرد های آن اشاره می کنیم.

با توجه به اینکه شخم زدن زدن ور کشاورزی یکی از مهم ترین کار ها در این حوزه است و اگر زمین درست و مناسب شخم نزده شود و خاک خوب زیر و رو نشود و اکسیژن به خاک نرسد، خاک برای کشت آماده نیست و محصولی هم نمی شود در آن زمین کاشت و یا اگر هم بشود محصولی کاشت، آن محصول از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد شد.

دسته بندی انواع چیزل بر اساس جنس

ساختمان و انواع گاوآهن‌های چیزل

گاوآهن‌های چیزل امروزی از دو قسمت مهم شاسی و شاخه ها تشکیل می شوند . هر گاوآهن چیزل معمولاً دارای 2 تا 3 ردیف شاخه است ، انواع سوار کوچک دارای دو ردیف و انواع سوار بزرگ و کششی دارای سه ردیف شاخه هستند . شاخه ها ممکن است از نوع محکم راست، نیمه ثابت ( نیمه خمیده) و فنردار با بالشتک فنری باشند. انواع فنردار ،قابلیت کار در زمین‌های پر مانع را دارند و وجود فنر علاوه بر محافظت از شاخه و شاسی باعث ارتعاش‌هایی در شاخه می‌شود که به شکستن خاک کمک می‌کند .

به طور کلی از تیغه‌های چیزل ( قلمی )اراک و بیلچه‌ای برای شخم پاییزه و از انواع پنجه غازی برای تهیه بستر بذر ، کنترل علف‌های هرز و عملیات آیش تابستانه استفاده می‌شود .

روش‌های استفاده از گاوآهن چیزل

پس از استفاده از گاوآهن چیزل ، سطح خاک معمولاً سست و ناهموار می‌شود ، و این در حالی است که مقداری از خاشاک با خاک مخلوط شده و زیر خاک می‌رود اما ، بیشتر بقایای گیاهی در سطح خاک باقی می ماند .

مطالعات انجام شده در بعضی از دانشگاه‌ها نشان می دهد که در حدود 80 درصد از بقایای گیاهی در هر مرحله از شخم با گاوآهن چیزل سوار بر تراکتور به زیر خاک برده می‌شود . البته این میزان بستگی به مقدار و نوع بقایای گیاهی و عمق کار دارد . چنانچه قرار است خاک قبل از کشت دو بار با گاو آهن چیزل شخم بخورد ، بهتر است شخم مرتبه دوم به صورت عمود یا مورب بر جهت شخم مرتبه اول زده شود تا در شکاف‌هایی که قبلاً ایجاد شده اند حرکت نکنند.

معتبرترین عرضه کننده چیزل درجه یک در اصفهان

معتبرترین عرضه کننده چیزل درجه یک در اصفهان گاوآهنهای چیزل به منظور نفوذ در خاک و شکستن لایه های سخت که در اثرتردد تراکتور ایجاد میشود در عمق۲۰تا۶۰ سانتیمتربه کارمیروند وجایگزین مناسبی برای گاوآهن های برگرداندار می باشند.

شخم های عمیق باحفظ بقایای گیاهی و مواد آلی در سطح خاک و جلوگیری از فرسایش و تبخیر رطوبت این دستگاه را از گاوآهنهای برگرداندار متمایز نموده است.

دارای غلتک با کاربرد دومنظوره تثبیت و تنظیم عمق شخم و خردکردن کلوخه ها.

تولید قطعات سایشی از روش ریخته گری القایی مقاوم دربرابر شکستگی و سایش.

شاسی ازپروفیل صنعتی با فولادآلیاژی تخصصی بسیارمستحکم.

دارای پیچ ایمنی برای حفظ شاخه ها در برابر ضربات ناگهانی.

رعایت زاویه استاندارد تیغه=بهینه کردن مصرف سوخت.

فروش ویژه چیزل با بهترین کیفیت در اصفهان

چیزل 5 خیش برای شخم زدن و آماده سازی و زیرشکنی در باغات ، مرکبات و میوه جات و همچنین علفهای هرز مزاحم استفاده می گردد . چیزل تراکتوری در مدل های مختلف ساده بدون غلطک و غلطکدار تسطیح گر و باله دار تولید می گردد. عملکرد مطلوب چیزل باعث می شود که بتوان فرایند مطلوب خاکورزی را انجام داد ،بهینه سازی خاک توسط دستگاه چیزل می تواند به سرعت انجام گردد و لطافت خاک حفظ شود . خاکورزی عمل بسیار مهمی است که می تواند نقش اساسی در افزایش و بهره وری محصول داشته باشد دستگاه چیزل معمولا خاک را تا حد معینی شکاف می دهد.

صادرات بهترین چیزل از استان اصفهان

صادرات بهترین چیزل از استان اصفهان درزمان قدیم برای شخم زدن زمین های کشاورزی ابتدا از بیل و نیروی انسانی و سپس از گاوآهن استفاده می کردند که با نیروی حیوانات کار می کرد. به دلیل اینکه نیروی حیوانی اغلب گاو بود، نام گاوآهن را برروی آن گذاشتند. امروزه با پیشرفت علم و استفاده از تکنولوژی برای آسان سازی کارها در صنعت کشاورزی نیز از ماشین آلات استفاده می شود. چیزل دستگاهی است که مانند گاوآهن عمل کرده و زمینی را که بر اثر تردد تراکتور سفت شده را شخم می زند. چیزل پکر ۷ شاخه یکی از انواع مختلف چیزل پکر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما