قیمت دیسک سنگین تراکتور با کیفیت صادراتی در نمایندگی های معتبر

دیسک سنگین از تجهیزات حیاتی برای کشاورزی است. بهترین قیمت دیسک سنگین تراکتور با کیفیت صادراتی در نمایندگی های معتبر را نزد ما بیابید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت دیسک سنگین تراکتور با کیفیت صادراتی در نمایندگی های معتبر

دیسک سنگین تراکتور

دیسک سنگین تراکتور یک ماشین کشاورزی است که برای انجام خاک ورزی ثانویه یا گاهی اوقات خاک ورزی اولیه خاک استفاده می شود.

دیسک سنگین تراکتور شامل مجموعه ای از کلاهک های فولادی کروی، با تقعر کمی در مقایسه با گاو آهن های دیسکی، که عموماً دیسک ها یا صفحات نامیده می شوند، بر روی یک محور مشترک نصب شده و با آن یکپارچه شده اند.

به هر یک از این ها اجسام می گویند و یک هارو دیسکی از دو یا چهار جسم تشکیل شده است.

از بالا، آن هایی که دارای چهار بدنه هستند، به نام هارو های دیسکی دوگانه، به شکل X ظاهر می شوند، زیرا دیسک ها با جهت حرکت هارو موازی نیستند اما معمولاً زاویه ای بین 20 تا 25 درجه تشکیل می دهند، این زاویه توسط اپراتور قابل تنظیم است.

با توجه به کارهایی که باید انجام شود، هارو هایی با دیسک در اندازه های مختلف وجود دارد. دیسک های به اصطلاح سبک 20 تا 22 اینچ (50 تا 56 سانتی متر) قطر دارند.

آن ها عمدتاً برای سست کردن، پالایش و سست کردن زمین های شخم زده برای کاشت بعدی محصولات استفاده می شوند.

گاهی نیز برای انجام اولین خاک ورزی در کلش کم و خاک های سبک شخم زن دیسکی سنگین دارای دیسک های 24 تا 40 اینچی (60-100 سانتی متر) هستند که معمولاً بریدگی دارند و در زمین های با علف های هرز شدید یا برای مالچ پاشی و دفن ریشه ها و بقایای گیاهی پس از پاکسازی استفاده می شوند.

همچنین معمولاً اولین خاک ورزی را روی خاک با پوشش گیاهی طبیعی یا پاکسازی یا پاکسازی پوشش گیاهی بوته ای انجام می دهند. در این نوع، به اصطلاح خارج از مرکز یا افست دو جسم هستند.

دیسک های بریدگی که در بالا ذکر شد در زمین هایی با بقایای گیاهی استفاده می شوند زیرا آن ها را بهتر بریده و با خاک مخلوط کرده و بهتر در خاک نفوذ می کنند آن ها گران تر از دیسک های صاف هستند.

هارو های دیسکی قدیمی (هارو های دیسکی عمل ساده) تنها از دو بدنه V تشکیل شده بودند که توسط کشش و تنظیم حیوانات با اهرم های دستی حرکت می کردند یک هارو 16 دیسکی می تواند حدود نیم هکتار در ساعت دیسک کند.

آن ها در حال حاضر توسط تراکتور کشیده می شوند و عرض کار آن ها بسیار بیشتر است هنگامی که به دلیل عرض آن ها نمی توانند در جاده ها حرکت کنند، مکانیسم های عملیاتی هیدرولیکی دارند که بدنه ها را جمع کرده و چرخ ها را پایین می آورند (که در حین کار بالا می مانند).

همچنین کنترل هایی که عملکرد آن را تنظیم می کنند به صورت هیدرولیکی فعال می شوند.

عمدتاً تجهیزات ثانویه کار هستند اگرچه در برخی مکان ها و مناسبت ها به عنوان وسایل اولیه کار نیز استفاده می شود وظیفه آن آماده سازی بستر کاشت است که از عمق کار بیش از 10 تا 15 سانتی متر نباشد.

با عبور از هارو دیسکی، کلش را خرد و خرد می کنیم، خاک کاشت را صاف می کنیم و سایر مواد مانند کود را با هم مخلوط می کنیم، تطبیق پذیری آن ها، آن ها را به عنوان تجهیزات معیار در بازار کشاورزی قرار داده است.

حتی با داشتن برخی ویژگی‌ های نامطلوب، از سایر ویژگی‌ ها برتری دارند، مانند مصرف انرژی کمتر و زمان کمتر برای فرآیند کار با ادوات کشاورزی.

از سوی دیگر، هارو های دیسکی در خاک ورزی اولیه با تغییراتی در ادوات کشاورزی مانند قطر بزرگتر و دیسک های سنگین تر، قدرت بیشتری پیدا کرده اند تا بتوانند در عمق بیشتری از خاک ورزی اولیه کار کنند و بتوانند علف های هرز را شل و کنترل کنند.

مجهز به دیسک های 50 کیلوگرمی و وزن آن نسبتاً کم آن ها با استفاده از میله کششی به کشش تراکتور متصل می شوند.

این هارو های دیسکی بسیار سنگین‌ تر هستند و مجهز به چرخ‌ هایی هستند که برای حمل و نقل کار می‌ کنند و عمق کار را می‌ دهند؛ چرخ ها با استفاده از یک سیلندر هیدرولیک کنترل می شوند.

اقدام ساده بدنه ها به شکل V چیده شده اند آن ها در هر پاس فقط یک بار خاک را کار می کنند دیسک ها در طرفین محدب خود با یکدیگر مخالف هستند و نیروهای متضاد را بین خود متعادل می کنند.

دو عمل یا پشت سر هم برای هر پاس دو بار خاک را کار می کنند که با چهار بدنه به شکل گرد ارائه شده است و دو بدنه جلویی خاک را به سمت بیرون کار می کنند، در حالی که دو بدنه عقب آن را به سمت داخل کار می کنند.

در این نوع ادوات کشاورزی، نواری در مرکز بدون خاک ورزی وجود دارد که می‌ توان با جابجایی بدنه‌ های جلو و عقب یا ترکیب بازوی دیگری که پشته را کار می‌ کند، از این امر جلوگیری کرد.

در کل دیسک از دو بدنه V شکل تشکیل شده است، وزن و زاویه حمله ابزار در عمق کار تعیین کننده است؛ خط جلوی کار، دیسک های آن به سمت راست کار می کنند، در حالی که خط پشتی به صورت معکوس کار می کند.

در نتیجه نیروهای مقاومت ارائه شده توسط خود زمین، خط کشش باید به سمت چپ هارو دیسکی جابجا شود.

دیسک ها اینها ابزار کار واقعی ابزار هستند، هدف آن ها بریدن، شکستن، پودر کردن یا شل کردن خاک است؛ آن ها بر روی یک محور نصب می شوند و توسط قرقره ها از هم جدا می شوند.

دیسک هایی در اندازه ها و شکل های مختلف برای انواع کار وجود دارد؛ قرقره ها این قطعات بین دیسک ها قرار می گیرند، برای حفظ فاصله ثابت بین آن ها کار می کنند، قرقره هایی با اندازه های مختلف بسته به نوع دیسک ها و وظایفی که باید انجام شوند وجود دارد.

زاویه حمله دیسک ها تا حد زیادی عمق را تعیین می کند، هر چه زاویه بیشتر باشد، عمق بیشتر باشد، مقاومت خاک دیسک را وادار می‌کند تا عمیق‌تر شود.

فشار وارد شده توسط خط کار دیسک ها یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در عمق خاک ورزی است؛ این فشار تحت تأثیر وزن دیسک ها، شکل و لبه و ارتفاع گیره به تراکتور است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما