فروش چیزل تراکتور دست دوم تمیز در مدل های مختلف با قیمت ارزان

طرح فروش چیزل تراکتور دست دوم تمیز در مدل های مختلف با قیمت ارزان یک فرصت استثنایی برای افراد فعال در زمینه کشاورزی و باغداری است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فروش چیزل تراکتور دست دوم تمیز در مدل های مختلف با قیمت ارزان

چیزل تراکتور دست دوم

چیزل تراکتور دست دوم چیزل تراکتور یا همان گاو آهن وسیله ایست که برای زیر و رو کردن خاک به تراکتور متصل می شود، خرید چیزل تراکتور دست دوم نسبت به نو مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کشاورزی جزء یکی از کارهای مهم و ضروری است که سهم عمده ای در تولید مواد غذایی مورد نیاز انسان دارد، این کار نیاز به ابزارآلات خاصی دارد که یکی از مهم ترین آنها چیزل است.

کاشت محصولات کشاورزی نیاز به یک سری مقدمات دارد که یکی از آنها شخم زدن خاک است، این کار باعث می شود مواد مغذی موجود در خاک زیر و رو شود و گیاه رشد بیشتر و بهتری داشته باشد.

از جمله وسایل ضروری برای این کار چیزل می باشد که در سایزها و جنس های متنوع در بازار موجود است، آنها را نمی توان به تنهایی استفاده کرد و حتما نیاز به وسیله رابطی مثل تراکتور است.

در گذشته این کار توسط تنه درختان و حیواناتی چون شتر و گاو انجام می شد که کاری سخت و زمان بر بود، کم کم با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی مدرن تولید شد که زندگی را برای انسان آسان تر کرد.

برای اولین بار در سال ۱۸۳۷ فردی به نام جان دیر موفق شد یک دستگاه شخم زن فولادی اختراع کند، او نام این اختراع را شخم ملخ نامید، شاید دلیل این نامگذاری پره های ملخی شکل آن بوده باشد، بعدها تغییراتی در ظاهر آن ایجاد شد که امروزه ما آن را با نام چیزل می شناسیم.

گاو آهن تنها می توانست روی سطح خاک را شخم بزند ولی امروزه چیزل ها با داشتن پره های بلند می توانند تا عمق ۲۵ الی ۴۰ سانتیمتری داخل خاک نفوذ کرده و خاک را به راحتی زیر و رو کنند.

چیزل ها را می توان بر روی تراکتورهای سه سیلندر و ۶ سیلندر نصب کرد، آلیاژهای به کار رفته در تولید چیزل باعث شده تا بتوان آنها را در زمین های خیس و مرطوب هم استفاده کرد، حتی برای آب رسانی بهتر به زمین هم چیزل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهم دیگر اینکه چیزل ها دارای اتصالاتی ایمن هستند و هنگامی که به سنگ های سفت و سخت برخورد می کنند وجود این اتصالات مانع از آسیب رسیدن به شاسی ها و تراکتور می شود.

این ابزار مفید قادر است خاک را اصلاح کند و از طرفی با جابجایی و هوادهی به خاک از فرسایش و از بین رفتن مواد مغذی و آلی آن جلوگیری کند، افراد کشاورز و باغدار به خوبی از قابلیت های این دستگاه مطلع هستند.

چیزل ها معمولا از جنس آهن و چدن تولید می شوند و توسط اتصالات سه نقطه ای و به کمک بالابر های هیدرولیکی به راحتی بر روی تراکتور ها نصب می گردند، پره های مقاوم به هیچ عنوان نمی شکنند حتی اگر با خاک های بسیار سفت در تماس باشند.

چیزل های تراکتوری در سایز و نوع تیغه و همچنین تعداد تیغه ها با هم متفاوت هستند و هر نوع تیغه بر اساس ظاهری که دارد عمل خاصی را انجام می دهد، اغلب چیزل ها دارای شاخه هایی منحنی شکل هستند تا بتوانند به راحتی در عمق خاک نفوذ کرده و املاح و کودها را با هم ترکیب کنند.

چیزل تراکتور عرض های مختلفی هم دارند مسلما هر چه عریض تر باشد شخم زدن را در مساحت های بیشتری انجام می دهد، معمولا چیزل ها از جنس هایی مقاوم تهیه می شوند که شرایط آب و هوایی تاثیری در کاهش کیفیت آنها ندارد به همین دلیل می توان آنها را تا طولانی مدت استفاده کرد و حتی به صورت دست دوم نیز خرید و فروش کرد.

از طرفی قیمت بالای آنها باعث شده اکثر کشاورزان تمایل به خرید دست دوم داشته باشند، شرکت ما چیزل هایی با کیفیت عالی و با قیمت هایی بسیار به صرفه تر در اختیار مشتریان قرار می دهد.

نوعی از چیزل ها هم هستند که دارای صفحات دیسکی می باشند که جنس آنها از فولاد ضد زنگ است و اکثرا حالتی مقعر دارند، از این نوع چیزل ها بیشتر برای شخم زدن زمین هایی با خاک بسیار سفت و خشک استفاده می شود.

سرعت حرکت تراکتور هم بستگی به نوع خاک دارد، برای خاک های خشک و سفت باید تراکتور را با سرعت کمتری راند تا چیزل بتواند کاملا خاک را شخم بزند.

تیغه های دارای اشکال مختلفی هستند بعضی از آنها تنها برای جابجایی خاک و بعضی دیگر برای کندن علف های هرز به کار می روند، برخی دیگر نیز برای کندن زمین و آماده کردن آن برای بذر پاشی مورد استفاده قرار می گیرند.

تیغه ها برای اینکه کار را با سهولت بیشتری انجام دهند در چندین ردیف قرار می گیرند که هر چه تعداد ردیف ها بیشتر باشد مسلما دارای قیمت بیشتری هم هستند، عرض هر تیغه بین ۲۰ الی ۴۰ میلیمتر است.

همان طور که بیان شد تعداد پره ها و یا تیغه ها متفاوت است ولی معمولا چیزل ها به صورت ۵ تیغه یا ۷ تیغه ای تولید می شوند، بعضی از مدل ها هم دارای تیغه های چرخشی و غلطکی هستند که با چرخش خود عمل شخم زدن را تسریع می کنند.

نکته مهم دیگر اینکه پره ها قابل تنظیم شدن هستند و می توان آنها را در جهت های مختلف حرکت داد که با این کار تقریبا تمام سطوح خاک هوا دهی خواهد شد.

چیزل ها در انواع ساده و مرکب تولید می شوند که در نوع ساده، چیزل فاقد چرخ های غلطکی می باشد ولی در انواع مرکب علاوه بر داشتن غلطک مزایای دیگری چون کاهش مصرف سوخت را دارند و از طرفی کار با آنها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

در صورت عدم نیاز به راحتی می توان آنها را از تراکتور جدا کرد و یا توسط بالا برها آنها را در ارتفاع قرار داد تا با زمین برخورد نداشته باشند.

اگر شما دارای یک باغ و یا زمین زراعتی هستید حتما می دانید که وجود تجهیزات پیشرفته تا چه حد می تواند در پیشبرد کار موثر باشد، ما پیشنهاد های ویژه ای برای شما داریم بهتر است تا دیر نشده از طرح های فروش ما دیدن کنید و ابزارهای مورد نیاز خود را با کمترین هزینه تهیه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما