خرید کولتیواتور باغی درجه یک و معرفی سه مدل پرفروش آن در بازار

برای خاک ورزی هر چه بهتر باغات کولتیواتور از تجهیزات کشاورزی بسیار عالی است که مدل های مختلف با کارایی فراوان دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید کولتیواتور باغی درجه یک و معرفی سه مدل پرفروش آن در بازار

خرید کولتیواتور باغی

خرید کولتیواتور باغی کیفیت خاک باغ تنها با غنی بودن آن از مواد مغذی برای رشد درختان مناسب نخواهد بود و عملیات شخم زدن یا خاک ورزی اولیه و ثانویه باید روی آن انجام شود که از کولتیواتور باغی برای خاک ورزی ثانویه به کار می رود.

وقتی با تراکتور عملیات شخم زمین انجام شد هنوز کلوخ های زیادی در زمینه وجود دارد که با استفاده از این دستگاه امکان شکستن آنها وجود داشته و به این ترتیب سطحی یکدست برای کاشت فراهم می شود.

مزیت سطح یکدست زمین کشاورزی این است که هوا راحت تر به درون خاک نفوذ می کند و بذرها راحت تر جوانه می زنند چون افزایش جذب آب توسط خاک بیشتر می شود و نگهداری آب در بین دانه های خاک افزایش می یابد که همه این عامل به رشد مناسب تر گیاه منجر خواهد شد.

در این دستگاه شامل مجموعه ای از دندانه ها و یک تیرک و حداقل دو چرخ استفاده می شود و برای حذف و از بین بردن علف های هرز نیز بسیار مناسب است و قادر به از بین بردن ریشه آنها بوده و به این ترتیب با چند بار انجام این عملیات علف های هرز به کلی از بین می روند.

انواع بسیار متفاوتی از این دستگاه وجود دارد که معمولاً در سه نوع بنزینی، دیزلی و دستی طبقه بندی می شوند که نمونه های بنزینی آن از قدرت زیادی دارد و تا ۱۲ اسب بخار ممکن است نیرو داشته باشند.

این دستگاه در باغات کوچک و اراضی با سطح متوسط و کوچک استفاده می شود همچنین با هندل روشن شده و ارتفاع فرمان آن نیز به راحتی تنظیم می باشد و برای اراضی شیبدار گزینه بسیار مناسبی است.

کولتیواتور بنزینی اندازه های مختلفی دارد و از قیمت های گوناگونی نیز برخوردار است اما یکی از معایب این دستگاه مصرف زیاد سوخت است و این که برای کارهای سنگین از آن نمی توان استفاده کرد که باعث شده میزان فروش و استفاده کمتری نسبت به انواع دیگر کولتیواتور ها داشته باشد.

نوع دیگری از کولتیواتور وجود دارد که با سوخت گازوئیلی کار می کند و دارای مدل های استارتی و هندلی است که برای زمین های کشاورزی بزرگ تر مناسب است و زاویه چرخش در فرمان آن به ۳۶۰ درجه نیز می رسد که برای شالیزارها و صیفی جات بسیار مناسب است.

این دستگاه از قدرت مانور بالایی برخوردار است همچنین قدرت دستگاه به 14 اسب بخار نیز می رسد و از مصرف سوخت بهینه برخوردار است و برای انجام کارهای نسبتاً سنگین مناسب تر است اما برای زمین های زراعی کوچک و باغات کوچک مناسب نیست.

از ارزانترین انواع کولتیواتور ها می توان به نمونه های دستی آن اشاره کرد که برای باغات کوچکی که امکان جابجایی تراکتور جهت شخم زدن وجود ندارد استفاده می شود و از آن برای درو کردن نیز استفاده می گردد.

این کولتیواتور برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و از آن در فضاهای محدود درختان و مکان هایی که دسترسی کولتیواتور بزرگ وجود ندارد استفاده می گردد.

این وسیله دستگاه بسیار مناسبی برای از بین بردن علف های هرز است و با استفاده از اتصال انواع پمپ سمپاش، دروگر و تهر کن به آن کارایی دستگاه چندین برابر بیشتر می شود.

نوع دستی این دستگاه با بنزین یا گازوئیل کار می کند و از ویژگی های این دستگاه عمق کاشت آن است که بسته به اندازه کولتیواتور و مشخصات فنی آن متغیر بوده و ۸ تا ۳۵ سانتی متر است همچنین عرض کار این دستگاه 80 تا 150 سانتی متر متغیر است.

استفاده از کولتیواتور باعث می شود تا با هزینه کم بسیاری از عملیات کشاورزی سودمند را انجام داد چون سبک هستند و جابجایی آنها راحت است علاوه بر این ابعاد کوچکی دارند و فضای کمی را برای نگهداری احتیاج خواهید داشت.

یکی از مهمترین مزایای آنها داشتن قدرت مانور بسیار بالا است که در کمتر دستگاه کشاورزی دیده می شود و نهایتا اینکه این دستگاه ها هزینه سرویس و نگهداری کمی دارند و تعمیر آن ها نیز هم راحت هستند.

این دستگاه ها از کاربرد بسیار فراوان تری به غیر از شخم زدن زمین و مبارزه با انواع علف های هرز برخوردار هستند به عنوان مثال از آن برای پاک کردن اطراف درختان نیز استفاده می شود و نقش پمپ آب یا پمپ سمپاش را می توانند ایفا کند.

از این وسیله حتی از آنها برای جابجایی بار نیز استفاده می شود و در برخی زمین های کشاورزی که دارای شیب زیاد هستند و کمباین ها قادر به فعالیت نمی باشد این دستگاه ها فوق العاده مفید هستند.

در خرید این دستگاه باید به چند نکته بسیار مهم توجه کرد مثلاً شما باید بدانید که چه نوع کولتیواتور برای شما مناسب تر است تا از خرید دستگاه های نامناسب برای فعالیت خود جلوگیری کنید.

اطلاع از توان و قدرت دستگاه مورد نظر برای خریدار و استفاده کننده از این وسیله در انواع آن بسیار مهم است که بسته به مساحت زمینی که در اختیار دارید این مسئله فرق می کند.

با توجه به نوع کاربردی که از دستگاه انتظار دارید باید آن را خریداری کنید و این که دستگاه باید دارای امکان نصب انواع مختلف متعلقات باشد تا به راحتی بتوان تغییر کاربری آن را انجام داد همچنین در زمان خرید به برند شرکت سازنده آن توجه کنید.

مدل های بسیار زیادی برای این دستگاه وجود دارد و خریداران باید قبل از هر چیزی از نمونه های مختلف آن مطلع شوند و گاهی دستگاه های تازه وارد بازار می‌شوند که با نیازهای جدید خریداران و کشاورزان منطبق هستند.

این سایت راه اندازی شده است تا همه مدل های موجود را به مشتریان نشان دهد و مشخصات فنی تمامی آنها را ارائه کرده و خرید آنها را راحت تر انجام می گیرد و مشتری با رضایت بیشتری این محصول را برای خود تهیه کنند.

اطلاع از قیمت این دستگاه ها به صورت لیست قیمت ارائه شده در این سایت امکانپذیر است.

مشتری با مراجعه به اینجا و تماس با کارشناس فروش مجموعه ما از قیمت تمام نمونه های این دستگاه ها باخبر می شود.

به این ترتیب و چنانچه قصد خرید عمده را داشته باشید، نسبت به درخواست مورد نظر اقدام می شود تا این دستگاه در نمونه های داخلی و خارجی به آدرس شما ارسال می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما