خرید نهرکن تراکتور دوچرخ قابل تنظیم عمق و عرض در ابعاد مختلف

در کشاورزی برای ایجاد جوی در زمین و یا ایجاده حفره، از یک ابزار پر مصرف و ویژه همراهی گرفته می شود که، نهرکن نام دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید نهرکن تراکتور دوچرخ قابل تنظیم عمق و عرض در ابعاد مختلف

نهرکن تراکتور دوچرخ

نهرکن تراکتور دوچرخ در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی در مورد یکی از پر مصرف ترین ابزار کشاورزی، نهرکن تراکتور دوچرخ که قابل تنطیم عمق و عرض در ابعاد مختلف است کنکاش کنیم تا بتوانید خرید آسان تری داشته باشید.

در ابتدا بهتر است کمی بیشتر در مورد این ابراز کشاورزی بدانیم، یکی از ادواتهای پر مصرف و مهم در کشاورزی تراکتوری نهر کن یا به نام دیگر کانال زن تراکتوری می باشد.

شخم زدن زمین کشاورزی یکی از نکات مهم در کشت انواع بذر می‌ باشد، که بعد از برداشت محصول و به منظور آماده سازی برای کشت بعدی و مجدد باید خاک زمین نرم باشد تا بستری مناسب برای رشد بذر انجام شود.

که امروزه ابزارآلاتی همچون نهرکن برای سهولت در انجام این کارها مورد استفاده قرار می‌ گیرند که سهولت و بهینه سازی را به همراه دارند و راحتی بیشتر را به کشاورز هدیه می کند.

در تمامی مواقع بعد از پایان برداشت محصولات کشاورزی، کشاورز با زمینی سخت مواجه می شود، که اگر قصد کاشت دوباره محصولی را در همان زمین داشته باشد باید آن زمین را مانند قبل نرم و آماده کشت سازد.

در زمینهای کوچک این کار معمولا توسط بیل و کلنگ صورت می‌ گیرد اما برای زمینهای با کشت وسیع باید حتما این کار توسط نهر کن انجام شود زیرا این نهرکن به خوبی می تواند در سطح وسیع به کار رفته و وظیفه اصلی آن نیز خرد کردن ذرات خاک و نرم کردن آن است.

بهتر است بدانید که کاربرد این دستگاه در بخشی کشاورزی برای حفر جوی آب و کانل و زهکش و همچنین برداشت برخی از محصولات کشاورزی استفاده می گردد و برای ساخت کانال انتقال یا زهکشی همیشه بهترین و قیمت مناسب ترین ادوات موجود در بازار محسوب می گردد.

نوع بدنه این دستگاه از اتصال دو عدد خیش و یا بشقاب گاوآهنی برگردان دار و همچنین دارای تیغه، تشکیل شده است که تیغه و سری نهرکن لایه خاک را کنده و برگردان کرده و خاک بصورت یک دست و کانال شکل در سطح بالایی و و رو به جلو قرار می گیرد.

در نهرکنها بشقاب یا خیشها با متصل شدن در بخش نوک پیکانی و یا همان پیشانی عملکرد ویژه ای داشته و به همین صورت متریال مورد استفاده در این بخش از مدل ضد زنگ و ضد سایش تولید می گردد .

و در قسمت شاسی نهرکنها بر اساس نوع تراکتور بزرگ و کوچک می باشد که معمولا این دستگاه ها از طریق اتصال سه نقطه پشت تراکتوری عملیات کانال کنی را انجام می دهد که در ادامه به آنها می پردازیم.

بخش شاسی که بخش عمده نهرکن از شاسی تولید شده است و باید قوی و ساختار غیر شکننده ای داشته باشد و رابط اصلی بین تراکتور و تیغه خیش برگردان دار می باشد که البته معمولاً از پروفیل یا قوطی صنعتی با مقاومت بالا تولید می شود.

بخش پاشنه نهرکن یا ساق که این بخش هم در واقع می توان گفت قسمت میانی نامیده می شود و آن را می توان بخشی از شاسی محاسبه کرد که از آلیاژهای سخت با جوش و یا پیچ به بخش شاسی متصل شده است.

بخش تیغه برگردان دار یا بخش دو خیش نهرکن که تیغه ها یا همان دوخیش برگردان دار وظیفه فرایند کانال زنی را برعهده داشته و باید از فولادهای ضد زنگ و ضد سایش تولید شود تا عمر دستگاه را بلند کند.

در مورد این مدل می توان گفت که نهرکن تراکتور دوچرخ به صورت کامل از روی نسخه ایتالیایی خودش با کیفیت بالا تولید شده است و پره های نهرکن لولایی و فاصله پره های آن مانند نسخه اصلی قابل تنظیم می باشد.

که این قابلیت را دارد تا شیارهای با عرض بیست و پنچ سانت تا چهل و پنج سانت را می تواند ایجاد کند که علاوه بر آن در نهرکن تراکتور دوچرخ ایتالیایی می توان زاویه ورود نوک نهرکن به خاک را با فرایند ریگلاژ بالایی تنظیم نمود.

اما آیا مواردی که از نهرکن در آنها استفاده می شود را می دانید؟

از نهرکنها در کانال کشی و ساخت جوی و حتی زهکشی برای فرایند آبیاری باغات و جنگلها و غیره استفاده می شود و یا در صورتی دیگر در جهت برداشت محصولاتی با کشت ریشه ای و زمینی مانند بادام زمینی، هویج ، سیب زمینی و غیره استفاده می شود که شخم دوباره و مجدد زمینهای کوچک با سطح مانور پایین را نیز امکان پذیر می کند.

بهتر است بدانید که برای استفاده از نهرکن بهتر است ابتدا باید زمین باغ خود را با گاوآهن شخم زده شده و خاک آن نرم باشد سپس نهرکن قابل تنظیم از طریق مالبند مخصوص که روی نهرکن قرار گرفته است به تراکتور دوچرخ متصل می شود.

البته پيشنهاد می کنیم تا برای داشتن نهر مناسب تر تکرار عمل ایجاد نهر برای بار دوم انجام شود و چنانچه حین ایجاد نهر، به خاطر قدرت کم موتور یا عمق زیاد نهرکنی فشار بر روی تراکتور دوچرخ زیاد باشد و احتمال بوکسوات باشد می توان از چرخ آهنی به جای چرخ لاستیکی نیز استفاده کرد.

اگر شما هم با توجه به نکات گفته شده قصد خرید آن را دارید بهتر است بدانید که تولید کننده اصلی با توجه به نیاز شما شعبات مختلفی و نمایندگیهای معتبر فروش در شهرها راه اندازی کرده است.

و اگر شما دسترسی به فروشگاه های در سطح شهر ندارید نگران نباشید زیرا می توانید به راحتی و با جست و جویی ساده در موتور جست و جوی خود به راحتی به انواع سایتهای فروش معتبر اینترنتی دسترسی پیدا کنید.

که این گونه می توانید با مشاهده تمامی مشخصات محصول مانند خرید حضوری با تفاوت صرفه جویی در زمان، وقت شما خرید خود را انجام دهید و لذت ببرید.

در این مجموعه در تلاش بوده ایم تا با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصولات داخلی، فعالیتهای خود را در زمینه فروش و صادرات انواع تجهیزات و ادوات کشاورزی آغاز کرده باشیم.

که خدمات مشتری یکی از برنامه های اصلی کسب و کار ما است و بر این اساس تمام تلاشهای ما برای ارائه رضایت مشتری و تجربه خرید خوب در ذهن مشتریان عزیز است تا بهترین همراهی را با شما داشته باشیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما