خرید علف زن دستی برقی با صد در صد تضمین کیفیت از نمایندگان انحصاری فروش

با توجه به اهمیت دستگاه علف زن برقی در باغبانی خرید علف زن دستی برقی با صد در صد تضمین کیفیت از نمایندگان انحصاری فروش، توسط مشتریان از طریق این سایت انجام می پذیرد. که آن را می توان به یک داس قدرتمند و سریع تشبیه کرد که استفاده از آن کمک بزرگی به باغداران و کشاورزان برای تسریع در پاکسازی باغ از علف های هرز می کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید علف زن دستی برقی با صد در صد تضمین کیفیت از نمایندگان انحصاری فروش

علف زن دستی برقی

علف زن دستی برقی علف زن یکی از پرکاربردترین ابزار باغبانی است که در انواع و اندازه های مختلف طراحی شده است و وظیفه اصلی علف زن دستی برقی، همان طور که از نامش پیداست بریدن و برداشت علف های هرز باغی، یونجه، علوفه و … می باشد.

اولین علف زن توسط یک مهندس انگلیسی به نام “ادوین بیرد” در سال 1827 اختراع شد، اگرچه او چندین بار از مخترع انگلیسی ریچارد میلیدی شکایت کرد.

این دستگاه در ابتدا برای بریدن چمن زمین های ورزشی و باغ های گران قیمت به عنوان جایگزینی برتر برای چمن زنی طراحی شده بود.

این اختراع در 25 اکتبر 1830 به عنوان یک ترکیب جدید و کاربرد ماشین برای برداشت یا برش چمن، بوته چمن، و مناطق تفریحی ثبت شد و حق ثبت اختراع به دولت رسید و دولتمردان خودشان از آن استفاده کردند و آن را سرگرم کننده، مفید و بی خطر یافتند.

این دستگاه بیش از ده سال دوام آورد تا اینکه اختراعات بعدی دستگاهی را ایجاد کردند که می توانست از نیروی اسب یا الاغ استفاده کند و 60 سال بعد ماشین چمن زنی با بخار آب ساخته شد.

وقت آن رسیده که روش های قدیمی را کنار بگذاریم و به ماشین های علف زن برقی تکیه کنیم.

علف زن برقی یکی از نمونه های بسیار با ارزشی است که می تواند مراحل هرس و اصلاح باغ را در کمترین زمان ممکن و به صورت بسیار ساده انجام دهد.

ماشین چمن زنی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

موتور:

این مهمترین قسمت دستگاه است که قدرت دستگاه را تعیین می کند. برخی از ماشین های چمن زنی دارای موتور دو یا چهار زمانه هستند.

نوار میانی:

این قسمت به صورت میله ای یا لوله ای طراحی شده و بسته به نوع ماشین چمن زن دارای طول های متفاوتی می باشد.

دسته : دسته چمن زنی را می توان به صورت دسته دوچرخه، دایره ای، تک دسته و … طراحی کرد که وظیفه دسته چمن زنی کمک به کنترل ماشین چمن زنی است.

قسمت برش

: قسمت برش ماشین چمن زنی به مدل آن بستگی دارد. برخی از ماشین های چمن زنی دارای تیغه های فلزی با 2 تا 8 تیغه یا تیغه های دندانه دار با 36 تا 100 دندانه هستند. برخی دیگر از ماشین های اتو به جای تیغه سیم دارند. سیم گلف نوعی سیم خاص است که در انواع مختلف دندانه دار، گرد، مربع، مهره ای و … ساخته می شود.

لوازم جانبی اضافی:

این ابزار برای ماشین های چمن زنی چند منظوره در نظر گرفته شده است که علاوه بر برش علف و گیاه، قابلیت های دیگری نیز برای باغبانی و هرس دارند.

عوامل مهم در انتخاب ماشین چمن زنی مناسب به شرح زیر است.

1- سریع ترین و ساده ترین راه برای بریدن علف و علف های هرز و یا حتی برداشت یونجه با ماشین چمن زنی است. (به اندازه چمنی که می خواهیم روی آن کار کنیم).

2- وسعت زمینی که قصد انجام عملیات را دارید و همچنین اندازه و نوع چمنی که باید بریده شود نقش مهمی در انتخاب ماشین چمن زنی شما دارد و سطح زمین (مسطح یا تپه ای) چقدر است

3- تعداد و نوع موانع اعم از درختان، باغچه های گل و غیره:

دستگاه لبه دار محدودیت های چمن زنی را ندارد، می تواند تمام چمن ها و چمن های کناری را به خوبی برش دهد. هر چند کیسه یا سبدی برای جمع آوری علف در آن واحد ندارد.

تنوع دستگاه های موجود در بازار باعث ایجاد دسته های کاری از جمله سبک، سنگین و چند منظوره برای چمن زنی شده است.

از این نوع وسایل برای بریدن چمن زمینی که مساحت آن کمتر از 150 متر مربع است استفاده می شود. هنگام استفاده از این دستگاه، اپراتور باید کمی سریعتر راه برود تا تیغه های ماشین چمن زنی به درستی کار کنند.

در این دسته از دستگاه ها، یک موتور الکتریکی وظیفه تامین نیروی محرکه را بر عهده دارد که یکی از مزایای این دستگاه نیاز به نگهداری کمتر نسبت به نوع بنزینی آن است و از معایب آن می توان به نیاز مداوم به برق اشاره کرد و محدودیت ناشی از آن را نام برد که شانل به طول سیم برق و مشکلات ناشی از پیچیدگی و تاب خوردن سیم دستگاه در هنگام استفاده از دستگاه است.

نکات مهم در نگهداری ماشین چمن زنی:

1- قبل از هر گونه تعمیر و نگهداری و یا تعویض تیغه موتور را خاموش کرده و شمع ها را خارج کنید.

2- موتور دستگاه باید به صورت دوره ای و در فواصل زمانی مشخص بررسی و نگهداری شود.

3- روغن دستگاه باید به صورت دوره ای و در ابتدای هر فصل تعویض شود. زیرا در فصل برداشت گرد و غبار و ناخالصی در روغن جمع شده و دستگاه را از بین می برد.

4- شمع های موتور را به صورت دوره ای تمیز کنید و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض کنید.

5- فیلتر هوا را تعویض یا تمیز کنید. اگر فیلتر ماشین چمن زنی شما از نوع کاغذ آکاردئونی است، به سادگی پوشش فیلتر را بردارید و هرگونه آلودگی را با شلنگ هوای فشار قوی تمیز کنید. وقتی فیلتر کاغذی خیلی اشباع شد، آن را تعویض کنید.

در اینجا نکات ایمنی هنگام کار با ماشین چمن زنی وجود دارد که از جنله اینکه در هنگام سیگار کشیدن، تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر از دستگاه استفاده نکنید و هنگام استفاده از دستگاه حتما از وسایل ایمنی مانند کلاه، دستکش، چکمه، عینک ایمنی و لباس مناسب استفاده کنید.

یکی از نکات مهمی که در خرید ماشین علف زنی موثر است قیمت این محصول می باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم ماشین چمن زنی برقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده و انواع مختلفی دارد.

بنابراین کیفیت این قطعات بر قیمت ماشین های چمن زنی بسیار موثر است. برخی از عوامل موثر بر قیمت چمن زن برقی عبارتند از:

کیفیت محصول، کارایی، قدرت و استحکام موتور، مواد قطعات و ….

علف زن برقی موجود در ایران با مناسب ترین قیمت به مشتریان عرضه می شود و برای سفارش این دستگاه کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما