خرید بدون واسطه سم پاش جدید و با کیفیت از کارخانه

خرید بدون واسطه سم پاش جدید و با کیفیت از کارخانه

سم پاش یکی از اساسی ترین ابزار کشاورزی است که در این صنعت به منظور پخش یکنواخت سموم و کود های کشاورزی محلول به کار می رود. به دلیل استفاده‌ی مداوم از این ابزار در کشاورزی چه در سطوح کم و چه در کشاورزی های هکتاری خرید این ابزار با کیفیت بالا و با قیمت مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. خرید با قیمت مناسب، در صورت خرید بدون واسطه و مستقیم از کارخانه میسر می باشد. در مورد کیفیت کالا نیز بهتر است اطلاعات کلی در رابطه با ویژگی های انواع سم پاش داشته باشیم تا بدانیم کدام نوع سم پاش جهت رفع نیاز ما مناسب ترین و با کیفیت ترین خواهد بود. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نکات ارزنده ای را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

خرید بدون واسطه سم پاش جدید و با کیفیت از کارخانه

بارزترین ویژگی سم پاش

بارزترین ویژگی سم پاش بارز ترین ویژگی هر سم پاش بسته به نوع سم پاش و کاربرد آن متفاوت است. تنوع در سم پاش ها با توجه به نوع کاربرد، سطح مورد استفاده، تنوع در شرایط اب و هوایی مناطق مختلف و وجود سموم و کود های شیمیایی با فرمولاسیون های متنوع پدید آمده است. در ادامه به بررسی انواع سم پاش و ویژگی های خاص هریک می پردازیم.

انواع سم پاش و ویژگی های آن ها:

سم پاش ها در وحله ی اول بر اساس کار بردشان در دو دسته ی سم پاش های زراعی و باغی تقسیم بندی می شود. اما هر کدام از این سم پاش ها در شرایطی خاص قابل استفاده در دسته ی دیگر نیز هستند یا به طور مشترک استفاده می شوند.

۱. سم پاش پشتی:

سم پاش پشتی دارای یک مخزن کوچک است که به طور استاندارد ۲٠ لیتر ظرفیت دارد. این سم پاش به صورت کوله پشتی، پشت کاربر قرار گرفته و کاربر از هر دو دست خود می تواند جهت هدایت لانس سم پاش استفاده کند. این سم پاش پشتی بیشتر به منظور سم پاشی درختان باغی و استفاده در محیط های بسته مانند فضاهای گلخانه ای استفاده می شود.

سم پاش های اتومایزر، سم پاش میکرونر، سم پاش پشتی تخت اهرم دار و سم پاش های فشاری از جمله سم پاش های پرکاربرد پشتی محسوب می شوند.

سم پاش اتومایزر( توربینی): در این سم پاش با استفاده از یک موتور دو زمانه، یک توربین و با کمک جریان هوای تولید شده توسط توربین پخش سم صورت می گیرد. حداکثر ظرفیت سم پاش اتومایزر ۱۲ لیتر بوده و جهت قارچ کش پاشی و حشره کش پاشی استفاده می شود. این سم پاش همچنین قابلیت گرانول پاشی و گرد پاشی را نیز داشته و به منظور پاشش کودهای پودری و گرانوله مانند گوگرد استفاده می شود.

سم پاش میکرونر: در این نوع سم پاش با کمک یک موتور و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط موتور سم به طور یکنواخت و در قطرات بسیار ریز پراکنده می شود. در بین سم پاش های دستی این سم پاش بالاترین کیفیت را دارد.

سم پاش پشتی اهرم دار: این نوع سمپاش نیز مانند کوله پشتی پشت کاربر قرار گرفته و با استفاده از یک پمپ تلمبه ای دستی سم داخل مخزن با فشار به بیرون پاشش می کند. در این سم پاش کاربر باید از یک دست خود برای تلمبه زدن و پمپ کردن سم درون مخزن استفاده کند و با دست دیگر خود لانس سم پاش را هدایت می کند. کاربرد این سم پاش نیز بیشتر به صورت باغی بوده و استفاده از نیروی دست از معایب این سم پاش محسوب می شود. چرا که سم پاشی طولانی مدت برای یک نفر غیر ممکن بوده و نیروهای یدی سم پاش زیادی برای سم پاشی یک باغ بزرگ احتیاج است.

سم پاش فشاری: در این نوع سم پاش با کمک یک پیستون که داخل مخزن تعبیه شده و با کمک یک تلمبه هوا داخل مخزن و بالای محلول محبوس می شود. پس از باز کردن شیر سر لانس سم پاش، محلول با کمک فشار هوای حبس شده با فشار به بیرون پاشیده می شود.

۲. سم پاش های با موتورهای قوی(بنزینی): از جمله سم پاش های زراعی، سم پاش های دارای موتور های قوی هستند. از جمله مزیت های این دسته سم پاش های موتوری این است که نیروی لازم جهت پاشش سم از موتورهایی که با سوخت بنزین کار می کنند تامین می شود. بنابراین استفاده نکردن از نیروی دست باعث یکنواختی بیشتر در پاشش می شود. علاوه بر آن اندازه ی قطرات در این سم پاش ها قابل تنظیم است. موتور این سم پاش ها به طور معمول به صورت دوزمانه و یا چهار زمانه طراحی شده است و مخزن آن ها ۲٠٠ یا ۳٠٠ لیتری است. از این سم پاش ها به منظور سم پاشی باغات نیز می توان استفاده کرد. سم پاش های موتوری به دو شکل فرغونی و زمبه ای در بازار وجود دارد.

سم پاش فرغونی: در این نوع سم پاش، موتور، مخزن و شلنگ و دیگر اجزای سم پاش موتوری بر روی وسیله ی فرغون مانندی که چرخ داشته و حمل و نقل سم پاش را راحت تر می کند قرار گرفته و کار کردن با آن را ساده تر می کند.

سم پاش زمبه ای: این نوع سم پاش، موتور مخزن و سایر اجزای سم پاش ثابت بوده، کاربر تنها شلنگ را در مسیر های کشاورزی جا به جا می کند و اگر نیاز به جابجایی بدنه ی سم پاش باشد خود کاربر این کار را انجام می دهد.

سمپاش حرارتی: سم پاش های حرارتی، مه پاش یا فوگر از جمله سم پاش های دستی هستند که به منظور استفاده در گلخانه ها بسیار مفید است. در این سم پاش ها با موتور بنزینی کار کرده و برای پودر کردن محلول سم و ایجاد مه پاشی به منظور کنترل آفات و بیماری ها در فضاهای باز یا بسته مانند گلخانه ها به کار می رود. این روش سم پاشی شیوه ی نوین در سم پاشی محسوب شده و اثر بخشی بالایی دارد.

۳. سم پاش های پشت تراکتوری: این سم پاش ها بسته به عرض سم پاشی مورد نظر در مزارع با بامی در طول های متفاوت طراحی شده پشت تراکتور نصب می شود.

۴. هواپیماهای سم پاش: سم پاشی حرفه ای مزارع در سطح وسیع با استفاده از هواپیماهای سم پاش انجام می شود. ویژگی خوب استفاده از هواپیماهای سم پاش این است که کنترل یکدست آفات و بیماری ها را در سطح وسیع انجام داده و امکان انتقال آن ها را از مزارع آلوده به سالم به صفر می رساند.

در خرید سم پاش به چه نکاتی باید توجه کرد

نکاتی که در خرید سم پاش باید به آن توجه داشت:

۱. در انتخاب نوع سم پاش باید توجه داشته باشیم که سم پاش را با چه هدفی و برای سم پاشی چه سطحی می خواهیم انتخاب کنیم. به عنوان مثال یک سم پاش میکرونر شاید برای سم پاشی درختان یک باغ کوچک مناسب باشد اما برای سم پاشی باغ بزرگ کاهش یکنواختی پاشش را در پی دارد. یا سم پاش فرغونی برای سم پاشی مزارع هکتاری مناسب نیست. برای سم پاشی مزارع هکتاری باید از سم پاش های پشت تراکتوری یا در مساحت های بیشتر از سم پاشی هوایی بهره گرفت.

۲. برند دستگاه: از آنجایی که معمولا سم پاش یک بار خریداری شده و سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است از برند های معتبر که در ساخت سم پاش های خود از مواد اولیه درجه یک استفاده کردند خرید کنیم.

۳.جنس بدنه: جنس بدنه باید به گونه ای باشد که علاوه بر سبک بودن و راحتی در حمل و نقل، ضد زنگ نیز باشد. از این رو جنس سم پاش های با کیفیت از نوع پلاستیک یا استیل ضد زنگ ساخته می شود.

۴. سهولت هنگام کاربرد: با توجه به نوع نیاز و نوع کشاورزی مورد نظر بهتر است سم پاشی را انتخاب کنیم که در زمان کار کردن با آن به دردسر نیوفتیم. به عنوان مثال استفاده از سم پاش های با حجم مخزن بزرگ و سنگین برای استفاده در باغات کوچک با تعداد درخت زیاد مناسب نیست چرا که جابجایی سم پاش بزرگ در بین درختان کار سختی خواهد بود.

۵. متراژ شلنگ: متراژ شلنگ نیز با توجه به نیاز خاص کشاورزی و حجم مخزن سم پاش تعیین می شود.

۶. حجم مخزن: انتخاب حجم مخزن باید متناسب با نیاز انجام گیرد.

چه عواملی بر ماندگاری سم پاش موثر است

چه عواملی بر ماندگاری سم پاش موثر است چه عواملی بر ماندگاری سم پاش موثرند:

عوامل زیادی هستند که باعث آسیب رسیدن به سم پاش یا برخی از اجزای آن شده و سبب کاهش عمر مفید و ماندگاری سم پاش می شوند. از جمله آن ها می توان به عوامل زیر اشاره کرد.

۱. نور خورشید و عوامل محیطی: چنانچه پس از استفاده از سم پاش، آن را خارج از انبار سر پوشیده و در جایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد یا تحت تاثیر نوسانات دما قرار می گیرد رها کنیم، نور خورشید و نوسانات دمایی باعث شکستگی و پاره شدن اجزای پلاستیکی سم پاش از جمله شلنگ ها می شود و عمر دستگاه را کم می کند

۲. تاثیر جوندگان: جوندگان نیز قادر به جویدن و پاره کردن اجزای پلاستیکی به ویژه شلنگ ها می شوند.

۳. خشک کردن قطعات فلزی: پس از هر بار استفاده از سم پاش باید آن را با آب شستشو داده و قسمت‌های فلزی با دستمال خشک شود تا از بروز زنگ زدگی جلوگیری کند. زنگ زدگی قطعات فلزی سم پاش نیز باعث کاهش عمر مفید سم پاش می شود.

۴. سم را بهتر است چند ساعت قبل از استفاده آماده کرد. آماده سازی سم از یک شب قبل نیز می تواند تاثیر منفی بر ماندگاری دستگاه داشته باشد. به هر حال شستشوی دقیق سم پاش و خشک کردن آن از ضروریات حفظ و نگهداری و بالابردن ماندگاری سم پاش است.

اطلاعات کاربردی استفاده از سم پاش

اطلاعات کاربردی استفاده از سم پاش و سم پاشی درست:

۱. رعایت زمان صحیح سم پاشی: بسیاری از کشاورزان به اشتباه و طبق یک روال عادی سازی شده بر اساس یک برنامه زمان بندی چندین ساله و بدون توجه به اینکه آیا این سم پاشی ضروری است یا خیر سم پاشی انجام می دهند.

در بسیاری از موارد آفت یا بیماری مورد نظر اصلا وجود ندارد و همین امر سبب افزایش باقی مانده ی سم در زنجیره ی غذایی از یک طرف و کوتاه تر شدن عمر مفید سم پاش یا اجزا و اتصالات آن می شود. علاوه بر این ها هزینه های جانبی زیادی را بر روی دوش کشاورز می گذارد. بنابراین توصیه می شود قبل از هر اقدام به سم پاشی ضرورت آن بررسی شده و سپس در صورت وجود آفت یا بیماری خاص بر اساس برنامه زمان بندی سیکل زندگی آن ها و توجه به مرحله حساسشان زمان بندی دقیق سم پاشی را انجام داده و از سم پاشی های بی رویه خودداری کنیم.

۲. تنظیم اندازه ی قطرات: قطرات ریز تر پس از پاشش بر روی برگ درخت باقی می ماند و امکان ریزش قطرات بر روی زمین کمتر می شود. پس تنظیم پاشش لانس بر روی قطرات کوچکتر از ۱٠٠٠ میکرون تاثیر بیشتری در کنترل آفت و بیماری نشان میدهد. علاوه بر آن میزان مصرف سم در واحد هکتار کمتر بوده و پوشش بهتری صورت می گیرد.

۳.استفاده از سم های مرغوب با دوره کارنس مناسب: استفاده از سم مرغوب سم پاشی را مؤثر تر خواهد کرد.

عرضه مستقیم جدیدترین سم پاش با نازل ترین قیمت

عرضه مستقیم جدیدترین سم پاش با نازل ترین قیمت عرضه ی مستقیم جدید ترین سم پاش با نازل ترین قیمت:

سم پاش ها در برند ها و کیفیت های متفاوتی تولید می شوند. چیزی که در مورد انتخاب نوع سم پاش از اهمیت ویژه ای برخوردار است اطلاع دقیق داشتن از کیفیت برند های متفاوت است. اما این موضوع مساله ای نیست که همه به آن واقف بوده و اطلاعات کامل داشته باشند. پس بهتر است که خریداران گرامی این مسئولیت را به دوش کارشناسان زبده ی ما گذاشته و از بابت انتخاب مناسب ترین سم پاش با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت خیال خود را راحت کنند. کارشناسان زبده ی ما آماده ی ارائه ی مشاوره به شما عزیزان هستند.

معتبرترین فروشندگان انواع سم پاش جدید در بازار داخلی

معتبر ترین فروشندگان در بازار داخلی فروشندگانی هستند که توانسته اند طی سالیان متوالی کار کردن در بازار اطلاعات کافی راجع به انواع سم پاش ها، برند ها و فاکتور های کیفی آن ها به دست آورده و آن ها را در اختیار مشتریان قرار بدهند تا مشتریان بتوانند با خیال آسوده خریدی مطمئن را تجربه نمایند.

مرکز فروش مرغوب ترین سم پاش جدید با قیمت استثنایی

مرکز فروش مرغوب ترین سم پاش جدید با قیمت استثنایی مرکز فروش مرغوب ترین سم پاش جدید با قیمت استثنایی

سم پاش های جدید با استفاده از بهترین مواد و تکنولوژی جدید و روز دنیا ساخته شده و کار کردن با آن ها بسیار ساده تر و اثر بخش تر خواهد بود. خرید مرغوب ترین سم پاش جدید با قیمت استثنایی را می توانید به ما بسپارید. کارشناسان ما آماده ی ارائه هر گونه مشاوره در زمینه خرید سم پاش به شما مشتریان عزیز هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما