تولید سمپاش تراکتور هیدرولیک مطابق با استانداردهای روز دنیا

کشور ما با تولید سمپاش تراکتور هیدرولیک مطابق با استاندارهای روز دنیا توانسته به راحتی رقبای خارجی خود را حذف کند و نه تنها نیاز داخل را تامین می کند بلکه توانسته در حوزه صادرات این محصولات هم گام بزرگی بردارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تولید سمپاش تراکتور هیدرولیک مطابق با استانداردهای روز دنیا

سمپاش تراکتور هیدرولیک

سمپاش تراکتور هیدرولیک با توجه به نیاز انسان در صنعت کشاورزی طیف بسیار گسترده ای از سمپاش های دستی و مدرن تولید شده که می توانند کمبودهای ما را در این حوزه رفع کند.

یک سمپاش تراکتور هیدرولیک از قسمت هایی چون مخزن، پمپ، فشار سنج، نازل هایی برای اسپری مایع، منبع تغذیه و شیرهای ورودی و خروجی تشکیل شده است.

سمپاش ها یکی از محصولات کاربردی در صنعت کشاورزی است که دارای انواع مختلف دستی و هیدرولیک می باشد، که هر کدام با توجه به ظرفیت و نوع کاربری دارای قیمت های متنوعی هستند.

در حالت کلی سمپاش ها به دو دسته هیدرولیک و کم فشار تقسیم بندی می شوند که هر یک متناسب با نیاز و نوع کاشت محصول و همچنین مساحت زیر کشت انتخاب می شوند.

سمپاش های هیدرولیک دارای یک پمپ هستند که این پمپ انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند، در مدل های تراکتوری معمولا برق مورد نیاز پمپ از طریق باتری تراکتور تامین می شود.

سمپاش تراکتور هیدرولیک یکی از ادوات بسیار ارزشمند در حوزه کشاورزی و باغداری است، به دلیل بزرگ بودن حجم زیادی از سم را در خود جای می دهند و می توانند در کمترین زمان تمام آفات، حشره ها و قارچ ها را در زمین های کشاورزی نابود کند.

این وسایل نه تنها برای زمین های کشاورزی و باغ ها بلکه برای زمین های ورزشی مثل گلف و فوتبال هم می توانند بسیار مفید باشند، ولی هر زمینی با توجه به نوع کاربری باید سمپاش مخصوص به خود را داشته باشد.

معمولا کودهای شیمیایی و آفت کش ها باید به میزان مناسبی بر روی زمان پاشیده شود در غیر این صورت هم می توانند آب را آلوده کنند و هم اینکه باعث آسیب و خسارت به باغ و درختان می شود، استفاده از سمپاش های هیدرولیک این مشکل را تا حد زیادی بر طرف کرده است.

یکی از اهداف مهمی که استفاده از سمپاش های تراکتوری هیدرولیک برآورده می کنند این است که می توانند سموم شیمیایی را به طور یکنواخت در بین انواع درختان و شاخ و برگ های آن توزیع کنند.

نازل هایی که بر روی سمپاش هیدرولیک نصب شده اند دارای سوراخ هایی بسیار ریز هستن که می توانند مایعات را با قطراتی بسیار کوچک و به صورت مه بر روی زمین کشاورزی اسپری کنند، همین ویژگی باعث می شود سموم به صورت یکنواخت در همه جا پخش شود.

در حالی که سمپاش های کم فشار مایعات را به صورت قطرات بزرگتر پخش می کند و نمی تواند پوشش کاملی بر روی درختان ایجاد کند، این یکی از دلایلی است که برتری سمپاش های هیدرولیک را نسبت به کم فشار نشان می دهد.

همین ویژگی در زمان هایی که هوا آفتابی است و رطوبت کم است می تواند به سرعت ذرات پاشیده شده از سموم را تبخیر کند و باعث شود سمپاشی خیلی خوبی نداشته باشیم، پس بهتر است زمان هایی را برای این کار انتخاب کنیم که هوا خنک باشد و وزش باد هم وجود نداشته باشد.

سمپاش های هیدرولیک با داشتن بهترین طراحی به راحتی بر روی انواع تراکتور ها نصب می شود که می توان درون آن را با انواع سموم شیمیایی و غیر شیمیایی پر کرد و با استفاده از اسپری های موجود در آن مساحت های بزرگ از یک زمین را سمپاشی کرد.

سمپاش ها قابلیت این را دارند که هر مایعی مانند آب، کودهای مایع مغذی و حتی کود های شیمیایی را در خود حمل و اسپری کنند، ظرفیت سمپاش ها متغییر است و از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر مایعات را در خود جای می دهد.

مخازن استفاده شده در این سمپاش ها اگر زیر ۱۰۰۰ لیتر باشند می توانند به راحتی بر پشت تراکتور نصب شوند ولی اگر ظرفیتی بالاتر داشته باشند تایرهای به آنها متصل است که توسط تراکتور کشیده می شوند.

برای اینکه سموم و آفت کش ها درون مخازن ته نشین نشوند مجهز به همزن هایی هیدرولیک هستند که به صورت اتوماتیک مایع درون سمپاش را مخلوط می کنند.

یکی از ویژگی این سمپاش ها هزینه نگهداری حداقلی آنهاست علاوه بر این می توان به راحتی آنها را بر روی تراکتور نصب کرد و در صورت عدم نیاز آنها را باز کرد.

سمپاش های هیدرولیک مجهز به یک موتور قوی برای پمپاژ کردن مایع هستند که با زدن دکمه های تعبیه شده در آن می توان جهت حرکت پمپ را تغییر داد.

مخزن های استفاده شده در این سمپاش ها معمولا از جنس پلی اتیلن و پلی اورتان و دارای ضخامت زیادی می باشد تا در مدت زمان طولانی تری کارایی داشته باشد، اکثرا برای دوام بیشتر از ورق های گالوانیزه برای پوشش دهی آنها استفاده می کنند، همچنین مجهز به سنسورهایی هستند که میزان پر شدن مخزن را نشان می دهد.

معمولا مخازنی که برای سمپاش ها تولید می شوند دادای مقاومت بالایی هستند و نور خورشید نمی تواند آسیبی به آن وارد کند و از طرفی ضخامت زیاد و پوشش به کار رفته در آن مانع از هرگونه شکستگی و سوراخ می شود.

نوعی پمپ حرارتی بر روی آن تعبیه شده که قادر است مخزن را به سرعت خالی کند، بعضی از سمپاش ها که به سه نقطه ای معروف هستند توسط تسمه هایی ضخیم با اتصال سریع به پشت تراکتور بسته می شوند.

سمپاش های هیدرولیک مجهز به سیستم های الکترونیکی خودکار هستند و می توانند به صورت اتوماتیک عمل اسپری را انجام دهند، همچنین این سیستم می تواند فشار مناسب را برای کار تنظیم کند.

این گونه وسایل برای کارایی بهتر نیاز به مراقبت و سرویس کاری دارند، در حین نصب دقت کنید تمامی محافظ ها در سر جای خود قرار بگیرد، همچنین از سالم بودن شلنگ ها اطمینان حاصل کنید تا در موقع استفاده نشتی نداشته باشند.

حتما در حین بستن سمپاش ارتفاع آن تا سطح زمین و همچنین باز یا بسته بودن شیرهای آن را چک کنید.

شرکت ما انواع متنوعی از سمپاش های هیدرولیک ساخته شده با استاندارهای روز دنیا را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، اگر شما هم در حوزه کشاورزی و باغداری مشغول فعالیت هستید می توانید از محصولات ما دیدن کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما