بزرگترین نمایندگی فروش گاوآهن هیدرولیکی با ضمانت کیفیت

گاوآهن یکی از ادوات مهم و جدایی ناپذیر در کشاورزی است که بستر خاک را آماده می‌کند. گاوآهن‌های قدیمی باید توسط گاو به حرکت در‌می‌آمد و کشاورز نیز باید حین حرکت گاوآهن را درون خاک فرو می‌برد تا عمل شخم‌زدن و زیر و رو کردن خاک به خوبی صورت بگیرد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن ادوات کشاورزی، گاوآهن هیدرولیکی وارد بازار شده است که با کمترین زحمت و در زمان کمی عمل شخم‌زدن را انجام می‌دهد. برای آشنایی و خرید بهترین نوع گاوآهن هیدرولیکی با ما همراه شوید.

بزرگترین نمایندگی فروش گاوآهن هیدرولیکی با ضمانت کیفیت

نحوه عملکرد گاوآهن هیدرولیکی

نحوه عملکرد گاوآهن هیدرولیکی گاوآهن برای تهیه بستر زمین کشاورزی استفاده می‌شود و مهمترین بخش در آماده کردن خاک زمین کشاورزی می‌باشد. گاوآهن‌ها به طور کلّی به پنج دسته تقسیم می‌شوند که نحوه عملکرد و ویژگی‌های آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

گاوآهن‌های برگردان‌دار

گاوآهن برگردان دار یکی از انواع گاوآهن‌های مدرن می‌باشد. این نوع گاوآهن از چهار بخش مهم تشکیل می‌شود: خیش، شمایم، ساقه و شاسی که هر کدام نقش مهمی را در ساختار دستگاه ایفا می‌کنند.

گاوآهن برگردان‌دار یک نوع صفحه خمیده شکل و با حالت شیب‌دار دارد که در قسمت جلو و پایینی آن یک تیغه برّنده و تیز به نام «سوک» نصب شده است. سوک حالت مایل دارد و در زاویه‌ای کمتر از ۹۰ درجه در جهت حرکتی گاوآهن نصب می‌شود. البته در بعضی از انواع گاوآهن برگردان‌دار ممکن است یک قطعه دندانه‌دار و به شکل قمه و یا یک دیسک به نام «پیش‌بر» هم برای کمک کردن به عمل شخم‌زدن وجود داشته باشد که این یک مزیت برای آنها محسوب می‌شود.

طریقه کار با گاوآهن به این صورت است که برای به حرکت درآوردن آن باید ابتدا آن را به دام یا تراکتور متصل کرد تا به حرکت درآید و در خاک فرو برود، سپس میزانی از خاک توسط تیغه منحنی شکلی به نام «سوک» که قبلا ذکر شد بریده می‌شود و بعد روی صفحه برگردان بالا می‌رود و ضمن از هم پاشیده شدن به سمت راست گاوآهن هدایت می‌شود.

البته لازم به ذکر است که گاوآهن‌هایی که با تراکتور به حرکت در می‌آیند گاهی از چند گاوآهن به هم متصل شده تشکیل می‌شوند که روی یک شاسی نصب و استفاده می‌شوند. عرض هر عدد گاوآهن چیزی بین هجده تا چهل و پنج سانتی متر می‌باشد که بسته به نوع و مدل آن متفاوت و متغیر می‌باشد.

نحوه عملکرد گاوآهن برگردان‌دار یا همان «گاوآهن سوکی» به این صورت است که خاک‌هایی که در سطح هستند را به عمق و خاک‌های که زیر هستند را به سطح خاک می‌آورند. این عمل باعث می‌شود که ریشه‌ها و بقایای موجود در زیر خاک به سطح آمده و بپوسند که باعث بوجود آمدن کود و مغذی شدن خاک می‌شود. همچنین ذرات خاک از همدیگر باز می‌شوند که باعث اکسیژن رسانی به خاک و بهبود آن می‌شود که کاشت محصول بدون این مهم امکانپذیر نیست. به صورت کلی از گاوآهن برگردان‌دار در مواقعی که نیاز باشد که خاک به خوبی با بقایا ترکیب شده و خاک نیز نسبتا نرم باشد استفاده می‌شود.

از وسایل و امکانات اضافه‌ای که ممکن است گاوآهن‌های برگردان‌دار داشته باشند می‌توانیم به مواردی مانند: پیش‌ خیش، پیش بر، صفحه خاشاک، پیش بر از نوع معقر، قلاب برای علف‌های هرز، دنباله برای صفحه برگردان، چرخ میزان و… اشاره کنیم که هر کدام امکانات خاصی به دستگاه اضافه می‌کنند و مزایای خاص خود را دارا می‌باشند.

گاوآهن‌های بشقابی یا بشقاب‌دار

گاوآهن بشقابی یکی دیگر از انواع گاوآهن‌ها می‌باشد که بخش‌های اصلی آن عبارتند از: چرخ شیار عقبی، یاتاقان مربوط به بشقاب، شاسی، ساقه بشقاب، محور عرضی متغلق به قسمت جلویی گاوآهن، دکل گاوآهن، پایه، چرخ ثابت کردن عمق، پیچ برای تنظیم کردن عرض برش خاک، پیچ برای تنظیم کردن عمق شخم زدن خاک، سیلندر‌های هیدرولیکی مجهز به کنترل از راه دور و… که هر کدام وظیفه مهمی را دارا هستند.

گاوآهن‌های بشقابی مانند سایر گاوآهن‌ها در آماده سازی خاک کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، طرز کار این گاوآهن‌ها تقریبا مانند گاوآهن های برگردان‌دار می‌باشد. این دستگاه‌ها از یک سری بشقاب‌های معقر و چرخان که به صورت جدا جدا روی یک محور نصب شده‌اند تشکیل شده است. البته می‌توان عمق شخم زدن بشقاب‌ها را با یک یا چند چرخ و یا بسته به مدل دستگاه با سیستم هیدرولیکی خود تراکتور کنترل کرد که این یک مزیت محسوب می‌شود.

نحوه کار گاوآهن بشقاب‌دار به این صورت است که خاک‌ها و بقایای موجود در آن بوسیله بشقاب‌های چرخان قطع شده و زیر و رو می‌شوند، اگر بشقاب‌ها کار خود را بدون صفحه تمیز کن انجام دهند بیشتر خاک را مخلوط می‌کنند تا این که خاک را برگردانند، اما در صورت استفاده از صفحه تمیز کن از نوع برگردان‌دار نحوه کار دستگاه تا حدودی شبیه کار گاوآهن‌های برگردان‌دار می‌شود.

گاوآهن‌های بشقابی برای این که بهترین عملکرد را از خود نشان دهند باید با سرعتی نسبتا کم و یکنواخت کار کنند تا عمل برش و عمق شخم زدن خاک کنترل شود. زیرا در صورتی که این گاوآهن‌ها را با سرعت زیادتر از حد استاندارد حرکت دهند خاک به صورت عمیق شخم زده نمی‌شود و آماده سازی خاک کشاورزی به درستی صورت نمی‌گیرد.

گاوآهن‌های بشقابی به طور نرمال حدودا ۷ بشقاب معقر دارند. عرض برش هر بشقاب چیزی بین ۱۸ تا ۳۰ سانتی متر است. بشقاب‌های گاوآهن هم در اندازه‌های مختلفی موجود هستند. هر عدد گاوآهن بشقابی یا به اصطلاح «گاوآهن دیسکی» یک صفحه بزرگ و کاسه‌ای شکل دارد که قطر آن بین ۵۰ تا ۹۵ سانتی‌متر متغیر است و دور یک محور در حال چرخش می‌باشد.

ستون خاکی که توسط بشقاب‌هایی با لبه‌های تیز بریده می‌شود در قسمت شیب‌دار بشقاب بالا می‌رود و پس از باز و نرم شدن از سمت راست گاوآهن خارج می‌شود و به زمین ریخته می‌شود. معمولا چند گاوآهن بشقابی را با هم روی یک شاسی نصب کرده به یک تراکتور متصل می‌کنند تا عمل شخم زدن هر چه سریع تر صورت پذیرد.

گاوآهن بشقابی بر خلاف گاوآهن برگردان‌دار به علت نیروی مقاومت خاک به دور خود می‌چرخد که این امر باعث حرکت و پیشروی آسان‌تر این گاوآهن در خاک است که نسبت به گاوآهن‌های برگردان‌دار عملکرد بهتری در خاک‌های خشک، سفت و متراکم یا دارای علف و چمن دارند که این یکی از برتری‌های گاوآهن‌های بشقابی به شمار می‌رود که استفاده از آن را سهولت می‌بخشد.

گاوآهن‌های چیزل یا شفره‌ای

کار گاوآهن‌های چیزل به طور ساده همان کار چنگک‌های قدیمی است، اما یه صورت مدرن‌تر، در این گاوآهن‌ها فولاد جایگزین چوب شده و استحکام آن را تضمین می‌کند، همچنین تراکتور نیز جایگزین قدرت بدنی انسان شده است، اما نتیجه آن و هدف از استفاده کردن این دستگاه هنوز هم مخلوط کردن و تهویه خاک و کمی هم زیر و رو کردن و شخم زدن آن است.

گاوآهن‌های چیزل از دوبخش مهم و کلی تشکیل شده‌اند، شاسی و شاخه‌های گاوآهن. البته هر شاخه هم از یک ساقه و یک تیغه‌ تشکیل می‌گردد. وقتی شاخه‌ها و تعدادی اسکنه را روی یک شاسی نصب کنند، «کولتیواتور پاشنه‌ای» ساخته می‌شود.

همچنین تعدادی اسکنه با سایز متوسط که روی یک شاسی نصب شوند نیر یک «گاوآهن قلمی» را تشکیل می‌دهند. این نوع گاوآهن خاک را شکاف می‌دهد اما قسمتی از بقایا و کلوخ‌های خاک روی سطح خاک باقی می‌مانند، به این روش از شخم زدن به اصطلاح «نیمه شخم» می‌گویند. نیمه شخم در آبیاری زمستانه استفاده می‌شود و کاربرد خاص خود را دارا است.

البته روی کولتیواتور پاشنه‌ای میتوان انواع مختلفی از بیلچه‌ها با کاربرد‌های متفاوتی سوار کرد، به عنوان مثال یک نوع از بیلچه‌ها داری عرض کم و طول زیاد است، این نوع از بیلچه برای خرد کردن کلوخ‌ها و فاصله دادن بین ردیف‌های کاشت گیاه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

نوع دیگری از بیلچه‌ها هم به صورت افقی روی پاشنه نصب می‌شود که آن را «کولتیواتور پنجه غازی» می‌نامند. به صورت کلی کولتیواتور پنجه غازی از نصب این نوع از بیلچه‌ها روی گاوآهن‌های قلمی تشکیل می‌شود. کاربرد این کولتیواتور هم از بین بردن و کندن علف‌های هرز از محل کاشت محصول می‌باشد. به صورت کلی از بیلچه‌های عریض و افقی برای چیدن علف‌های هرز استفاده می‌شود.

گاوآهن زیرشکن یا اسکنه‌ای

کارکرد و سیستم ساخت آن تقریبا مشابه گاوآهن چیزل است اما مستحکم‌تر، سنگین‌تر و قدرتمند‌تر ساخته می‌شود و کاربرد آن برای جابجایی و خرد کردن لایه‌های مستحکم و نفوذناپذیر خاک است. این گاوآهن‌ها برای نفوذ به ریشه عمقی خاک و زهکشی کردن عمقی آن عالی و بی‌رقیب هستند.

ابعاد و ظاهر پایه‌های فولادی با هم متفاوت است، ولی به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند. نوع بزرگ آن برای خرد کردن و شکستن لایه‌های محکم در زمین‌های تخت به کار می‌رود و به «زیر شکن» معروف شده است. نوع زیرشکن معمولا خاک را به عمق ۴۵ تا ۷۵ سانتی متر حفر می‌کند. معمولا سر اسکنه‌های متوسط و کوچک بیلچه‌هایی در سایز کوچک و قابل عوض شدن نصب می‌کنند، البته شکل و عرض بیلچه بسته به کاری که می‌خواهید انجام شود متفاوت می‌باشد.

گاوآهن دوّار

این نوع گاوآهن همان طور که از نامش پیداست دارای یک محور افقی و چرخان است. از قسمت‌های اصلی آن می‌توان به محور عرضی چرخان موسوم به روتور، تیغه، جعبه دنده، حفاظ گاوآهن، چرخ‌ها، کفشک تنظیم عمق، محور و اهرم‌های تنظیم کننده اشاره کرد که هر کدام کارآیی مخصوص خود را دارند.

انرژی مورد نیاز برای تهیه بستر خاک در گاوآهن‌هایی از نوع دوّار در مقایسه با گاوآهن‌های برگردان دار به صورت تقریبی سه برابر است. محور چرخان در گاوآهن‌های دوار در جهتی که چرخ‌های تراکتور حرکت می‌کنند می‌چرخد و تیغه‌ها هم روی اتصالاتی که روی محور چرخان افقی نصب شده‌اند پیچ می‌شوند. تیغه‌ها به صورت مارپیچ روی محور چرخان نصب می‌شوند تا فقط یک تیغه در یک زمان با سطح خاک در تماس باشد، در غیر این صورت خاک به صورت ناهموار شخم زده می‌شود.

انواع متفاوتی از تیغه‌ها برای گاوآهن دوار استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • تیغه به شکل L
  • تیغه دندانه میخی
  • تیغه چاقویی
  • تیغه به شکل C

البته متداول ترین نوع تیغه، تیغه ال شکل می‌باشد و بیشتر اوقاتی استفاده می‌شود که خار و خاشاک موجود در خاک سنگین و زیاد است. کاربرد تیغه دندانه میخی در خرد کردن کلوخ ها است، کاربرد تیغه سی شکل این است که در زمین‌های سفت و گلی نفوذ می‌کند و خاک را خرد می‌کند.

مهمترین خصوصیات گاوآهن چیست

گاوآهن باکیفیت باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • باید بر اساس نیاز خود گاوآهن انتخاب کنید، نوع گاوآهن مورد نیاز برای هر خاک، هر محصول و هر اقلیمی متفاوت است، هر نوع از گاوآهن به طور ویژه برای یک کار مهندسی، طراحی و ساخته شده است.
  • کیفیت آلیاژ به کار رفته در گاوآهن از اهمیت بالایی برخوردار است، فلز به کار رفته در گاوآهن باید استحکام بالایی داشته باشد، زیرا با خاک متراکم، سنگ و کلوخ در تماس است و در صورتی که آلیاژ کیفیت کافی نداشته باشد احتمال آسیب و شکستگی گاوآهن بالا می‌رود.
  • کیفیت و استحکام پیچ ها و اتصالات نیز حائز اهمیت است، زیرا هر قدر که قطعات محکم باشند اگر به خوبی به هم متصل نشوند عملکرد خوبی از خود به جا نمی‌گذارند و موجب ضرر خریدار می‌شود، زیرا علاوه بر هزینه خرید کالا، هزینه تعمیرات احتمالی نیز بر عهده خریدار خواهد بود.
  • شرکت سازنده گاوآهن و محلی که از آنجا کالای خود را خریداری می‌کنید نیز مهم است، بهتر است قبل از خرید آگاهانه انتخاب کنید و از شرکت‌ها یا مراکز پخش باسابقه خرید کنید.

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت گاوآهن

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت گاوآهن کیفیت ساخت گاوآهن یکی از فاکتور‌هایی است که بر قیمت نهایی گاوآهن تاثیر گذار است، گاوآهن خریداری شده باید از یک شرکت و مرکز پخش معتبر خریداری شود،زیرا در صورت عدم اطمینان و خرید کالایی ارزان ولی نامرغوب، خریدار علاوه بر هزینه خرید باید به زودی هزینه تعمیرات را نیز متحمل شود که باعث متضرر شدن مصرف کننده می‌گردد. بنابراین خرید یک محصول معتبر حتی در صورت بالاتر بودن قیمت آن، عاقلانه و به صرفه خواهد بود.

جنس آلیاژ‌های به کار رفته در گاوآهن در قیمت نهایی محصول اثر زیادی دارد، طبیعی است که آلیاژ با کیفیت گران‌تر خواهد بود، اما به عمر و دوام دستگاه شما اضافه خواهد کرد.

محصولات وارداتی معمولا به علت هزینه‌های جانبی مانند هزینه حمل و نقل، هزینه گمرک، هزینه دلال‌ها و… نسبت به محصولات داخلی که کیفیت مشابه دارند گران‌تر هستند، بنابراین خرید محصولات شرکت‌های با‌سابقه و معتبر ایرانی عاقلانه به نظر می‌رسد، البته وجود گارانتی برای محصولات داخلی نیز تاثیر شایانی روی این موضوع دارد.

معیارهای موثر بر انتخاب گاوآهن با بهترین کیفیت

برای انتخاب یک گاوآهن با کیفیت ابتدا باید نیازسنجی کنید، یعنی بر اساس نوع محصول مورد کشت، نوع خاک و انتظارات خود از محصولی که می‌خرید یک گاوآهن مناسب انتخاب کنید. پس از تحقیق درباره تمام جوانب می‌توانید یک محصول مناسب انتخاب کنید.

خرید ارزان گاوآهن هیدرولیکی درجه یک از تولید کننده

خرید ارزان گاوآهن هیدرولیکی درجه یک از تولید کننده برای خرید گاوآهن با قیمت مناسب بهتر است محصول خود را از مرکز پخش تهیه کنید، زیرا وجود دلال‌ها و واسطه‌ها باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌‌شود و خریدار در نهایت همان محصول را با قیمتی گران‌تر از قیمت اصلی خریداری می‌کند که صرفه اقتصادی ندارد.

قیمت ارزان گاوآهن هیدرولیکی در بزرگترین نمایندگی

نمایندگی‌ها بهترین محل برای خریداری انواع کالا ها به خصوص ادوات کشاورزی هستند، زیرا علاوه بر تضمین قیمت مناسب، مشتری از اصالت و سلامت کالا نیز مطمئن است. مشاهده شده است که بعضی از فروشندگان خرده کالای بی‌کیفیت، معیوب و یا دست دوم را به عنوان کالای نو به فروش می‌رسانند که با خرید از نمایندگی ها و یا مراکز پخش از این گونه کلاهبرداری‌ها مصون می‌باشید.

بزرگترین تامین کننده گاوآهن هیدرولیکی با بهترین کیفیت

بزرگترین تامین کننده گاوآهن هیدرولیکی با بهترین کیفیت برای خرید انواع ادوات کشاورزی و گاوآهن‌ها مانند گاوآهن بشقابی، گاوآهن برگردان‌دار، گاوآهن دوار، گاوآهن چیزل و… با کیفیت بالا، قیمت مناسب و تضمین اصالت و سلامت کالا بهتر است از طریق خرید مستقیم از تامین کننده اقدام نمایید تا از مرغوبیت و قیمت کالای خریداری شده نیز مطمئن باشید و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما